ვორქშოპი: „მშვიდობის შენარჩუნება: ტრავმა, დიალოგი, და მდგრადი გადაწყვეტილებების მრავალმხრივობა“
2024 წლის 2 ოქტომბერს აღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტში წარმატებით ჩატარდა ვორქშოპი „მშვიდობის შენარჩუნება: ტრავმა, დიალოგი, და მდგრადი გადაწყვეტილებების მრავალმხრივობა“, რომელშიც მონაწილეობა მიიღეს აღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტის და თბილისის ჰუმანიტარული უნივერსიტეტის სტუდენტებმა.
ღონისძიება ორგანიზებული იყო თბილისის ჰუმანიტარულ უნივერსიტეტის ეკონომიკის, ბიზნესისა და მართვის ფაკულტეტის და აღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტის კვლევებისა და განვითარების დეპარტამენტის მიერ, ზაგრების უნივერსიტეტთან (ხორვატია) და ჩრდილოეთის უნივერსიტეტთან (ხორვატია) ერთად. ღონისძიება გაერთიანებული იყო Global Young Academy -სა და COPE პროექტის (Erasmus+ KA220-ADV) ქოლგის ქვეშ.
ვორქშოპი გაყოფილი იყო ორ ძირითად ნაწილად, ორივეს ხელმძღვანელობდნენ სრული პროფესორი, დოქტორი გორან ბანდოვი ზაგრების უნივერსიტეტიდან (ხორვატია) და ასოცირებული პროფესორი, დოქტორი ტომისლავ მესტროვიჩი ჩრდილოეთ ხორვატიის უნივერსიტეტიდან და ვაშინგტონის უნივერსიტეტის მედიცინის სკოლიდან.
პირველი ნაწილი ფოკუსირებული იყო „პოზიტიური მშვიდობის“ კონცეფციაზე; იოჰან გალტუნგის თეორიებზე დაყრდნობით, განხილულ იქნა „ნეგატიური მშვიდობა“ (ძალადობის ან კონფლიქტის არარსებობა) და „პოზიტიური მშვიდობა“ (მდგრადი და ხანგრძლივი საზოგადოებრივი ჰარმონიის მდგომარეობა, რომელსაც აქტიურად უწყობენ ხელს Rotary International და ეკონომიკისა და მშვიდობის ინსტიტუტი). სემინარის ამ ნაწილში განსაკუთრებული ყურადღება გამახვილდა გამძლეობის, არა-ძალადობის და პოზიტიური მშვიდობის სისტემური ხასიათის კრიტიკულ როლზე, რაც მოიცავს ეკონომიკურ სტაბილურობას, კარგად ფუნქციონირებად ინსტიტუტებს, რესურსების სამართლიან გადანაწილებას და ადამიანის უფლებების დაცვას. ყურადღება გამახვილდა პოზიტიური მშვიდობის რვა სვეტზე, როგორც აუცილებელ ფაქტორებზე, რომლებიც საჭიროა ხანგრძლივი მშვიდობის შესაქმნელად, ისტორიული შერიგების კონტექსტში. გაკეთდა შედარებები ხორვატიის დუნაის აუზის მშვიდობიან რეინტეგრაციასთან, რომელიც წარმოდგენილი იყო, როგორც მოდელი ეთნიკურ ჯგუფებს შორის დიალოგისა და კონფლიქტის შემდგომ რეგიონებში მშვიდობის შენებისათვის.
სემინარის მეორე ნაწილი ფოკუსირებული იყო ტრავმაზე ორიენტირებულ ზრუნვაზე და მის მნიშვნელობაზე როგორც ფორმალურ, ასევე არაფორმალურ საგანმანათლებლო გარემოში. ეს სესია ეფუძნებოდა COPE პროექტის (Cooperation in Adult Education for Traumatised Learners) გამოცდილებას, რომელიც არის Erasmus+ ინიციატივა და მიზნად ისახავს ლტოლვილებისა და იძულებით გადაადგილებული მოსახლეობის საგანმანათლებლო საჭიროებების დაკმაყოფილებას ტრავმაზე ორიენტირებული პედაგოგიური ჩარჩოების მეშვეობით. მონაწილეებს გააცნეს ტრავმაზე ორიენტირებული ზრუნვის პრინციპები, მათ შორის: უსაფრთხოება, ნდობა, თანატოლების მხარდაჭერა, თანამშრომლობა, გაძლიერება და კულტურული პატივისცემა. სემინარის ამ ნაწილში ხაზგასმული იყო ისეთი სასწავლო გარემოს შექმნის მნიშვნელობა, რომელიც არა მხოლოდ აღიარებს ტრავმის ზეგავლენას სტუდენტებზე, არამედ ხელს უწყობს გამძლეობას და განკურნებას.
სემინარი წარმატებით აერთიანებდა თეორიულ ხედვებს მშვიდობის და ტრავმაზე ორიენტირებული მიდგომების პრაქტიკული გამოყენების შესახებ განათლებაში. ჯგუფური აქტივობების, როლური თამაშების და შემთხვევების ანალიზის მეშვეობით, მონაწილეებმა მიიღეს პრაქტიკული ცოდნა იმის შესახებ, თუ რას ნიშნავს მშვიდობის შენარჩუნება და როგორ უნდა ვუპასუხოთ ტრავმას ისე, რომ ხელი შევუწყოთ განკურნებას და თავიდან ავიცილოთ ტრავმის განმეორებითი გამოწვევა.
ვორქშოპის ბოლოს მონაწილე სტუდენტებს გადაეცათ სერთიფიკატები.